Lobby Lokaal zoekt freelance trainers

Over Lobby Lokaal

Stichting Lobby Lokaal vindt dat iedereen invloed moet kunnen uitoefenen op het beleid in zijn of haar gemeente. Om je belang goed te kunnen behartigen heb je echter veel tijd, inzicht in het bestuurlijk proces en een relevant netwerk nodig – iets dat veel burgers en maatschappelijke initiatieven niet hebben.

Stichting Lobby Lokaal zet zich daarom in om lobbyen toegankelijk te maken voor lokale initiatieven met weinig (sociaal) kapitaal die zich inzetten voor groen, cultuur, jeugd, gezondheid en sociale cohesie op gemeentelijk niveau. Dat doen we door maatschappelijke organisaties en zogenaamde burgerlobbyisten op deze thema’s te ondersteunen met informatie, advies en trainingen.

Over trainers bij Lobby Lokaal

We zoeken freelance trainers die ons willen ondersteunen. We werken vanuit een trainerspool en kijken graag samen met jou naar je beschikbaarheid.

We zoeken iemand die:

• zich vaker inzet voor burgerbewegingen en vrijwilligersorganisaties
  • zelfstandig een training kan uitwerken en uitvoeren
  • affiniteit heeft met het versterken van de democratie en het veranderen van beleid

Als je ervaring hebt met lobbyen is dat mooi meegenomen, maar zeker niet noodzakelijk.

Wat je zoal doet als trainer

Lobby Lokaal geeft veel workshops. Van inspiratiesessies van een uurtje tot series van 4 avonden. Ook de doelgroep is vaak verschillend, want Nederland kent heel veel vrijwilligersorganisaties. Soms bieden we vrijwilligers van een natuurorganisatie of sportkoepel een cursus aan, soms jongeren via jongerenwerk. Ook ondersteunen we initiatieven soms op andere manieren, door advies sessies te organiseren of door het maken van lobbyinformatiepakketten. We zoeken vooral iemand voor de trainingen, maar je kunt ook ondersteunen bij de andere onderdelen.